Jakość jest zdecydowanie jedną z ważniejszych rzeczy o którą trzeba dbać. Jest to właściwie główny czynnik, który wpływa na to jakiego wyboru dokona klient i jak wszystko potoczy się dalej. Jeżeli jakość usługi nie będzie zaspokajała potrzeb i oczekiwań klienta jest w stu procentach pewne, że więcej on już z danego usługodawcy nie skorzysta. W poligrafii rzecz jest jeszcze bardziej skomplikowana, ponieważ tutaj jakość oznacza dla klienta coś więcej niż tylko dobry produkt. Zwykle produkt, który drukarnia wielkoformatowa wyprodukowała ma służyć jako materiał reklamowy czy promocyjny oznacza to, ze ma mieć wpływ na potencjalnych klientów firmy, która zleciła usługę. Odpowiedzialność jest zatem ogromna a oczekiwania zleceniodawcy jeszcze większe niż w przypadku zwykłych firm usługowych. Warto więc zwracać na to uwagę. Klient, który sparzy się raz więcej nie popełni swojego błędu. Właściciele profesjonalnych firm poligraficznych dobrze zdają sobie z tego sprawę dlatego dbają o to aby maszyny były na bieżąco monitorowane i sprawdzane pod względem jakości wydruku. Dbają o to aby personel stale szkolił się i rozwijał. Niestety wciąż są drukarnie, które nie dbają o ten aspekt biznesu przez co można powiedzieć, że psują rynek i opinie o usługach poligraficznych.