Witam Was gorąco w ten piękny dzień. Kolejny dzień pracy. Jednak jak to się mówi, jeżeli robisz coś co Cię pasjonuje to tak jakbyś nie czuł, że to robisz. To tak jakbyś nie pracował. Dla mnie pasją jest druk i poligrafia, więc praca w drukarni jest dla mnie ciekawa. O czym dzisiaj. O jakości … ale o jakości obsługi klienta. Kilka wskazówek jak robić aby klient był zadowolony i polecił nas innym. Z pewnością będę trochę stronniczy bo uważam iż drukarnia wielkoformatowa, w której pracuje spełnia wszystkie wymagania jakie stawia się profesjonalnym firmą w obsłudze klienta. Dlatego postaram się udzielić kilku rad. Pierwsza: niech klient czuje się komfortowo. Obsługa powinna być uśmiechnięta, a kiedy klient musi dłużej poczekać na odbiór ważne aby miał gdzie usiąść, aby nie musiał stać. Warto tedy podać takiej osobie coś do picia. Porozmawiać z nią. Co do rozmowy jest ona zawsze wskazana, jeżeli traktuje się klienta jako osobę a nie jako zwykłego klienta, odbiorcę usług dużo lepiej taka osoba się czuje i chętniej wraca do nas ponownie. Warto od czasu do czasu wysłać jakiegoś maila, kartkę pocztową. Zatelefonować i spytać się co tam w biznesie a przy okazji polecić jakąś usługę. Biznes jest dla ludzi wiec traktujemy się jak partnerów. Ważne jest wytworzenie więzi zwłaszcza gdy chodzi o poligrafię czy firmy drukujące.