Drukarnia, a agencja reklamowa

drukarka tuszeOkazuje się, że w większości przypadków drukarnia to już nie tylko drukarnia ale także firma świadcząca usługi reklamowe różnego typu. Z drugiej strony kiedyś mieliśmy typowe agencje reklamowe, teraz jest tak, że agencje reklamowe zaczynają się zaopatrzyć w sprzęt pozwalający na wydruk. W zależności od tego jakimi środkami dysponują takie maszyny kupują. Granica między dwoma rodzajami firm ewidentnie i dość szybko się zaciera. Współpraca między drukarnią a agencją reklamową nie jest już tym samym co przed laty. Okazuje się, że 2 dwa rodzaje podmiotów zaczynają być wobec siebie konkurencją. Następują więc wyścigi w dozbrajaniu się, aby przetrwać na rynku trzeba być lepszym od konkurenta. Więc firmy poligraficzne, drukarnie i introligatornie zatrudniają speców od reklamy i zaczynają świadczyć swoje usługi reklamowe. Agencje interaktywne pozyskują maszyny. Wygląda na to, że na lepszej pozycji są drukarnie, gdyż one maja już drogi sprzęt, mają więc przewagę nad agencjami reklamowymi. Zobaczymy jak wszystko potoczy się w przyszłości. Jedno jest pewne rynek się będzie kurczył, jednak na pewno nie będzie też tak, że wszystkie typowe drukarnie czy wszystkie typowe agencje reklamowe nagle zmieszają się w jedną reklamową całość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *